CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

dinsdag 15 september 2009

Cricut Demo bij Nellie Snellen



Hallo allemaal,

Op mijn andere Blog hebben jullie kunnen lezen dat ik zondag een Cricut demo had bij Nellie Snellen in Sevenum (noord Limburg)
Op dit Blog wil ik er wat dieper op in gaan. Mijn Cricut demo stond in het teken van embossing, stempels en magneet papier van de Cricut. Hoe je te werk gaat met de embossing weten jullie al, maar ik zal nu wat meer vertellen over de stempels die je zelf kan snijden met de Cricut. Zeg maar het zelfde verhaal wat ik bij Nellie ook verteld heb aan de mensen. Het is eigenlijk heel simpel.
Je hebt een stempelset nodig en een Deep Blade mesje. En wat zeker erg belangrijk is een nieuwe snijmat.

* Plak het stempelvel op een nieuwe snijmat.

* Doe het Deep Blade mesje in de houder.

* Zet de standen op Speed 3, Pressure 5, Deep Blade mesje op 5,5 en gebruik in de meeste gevallen de Shadow knop en dan welke afbeelding je wilt snijden.
Denk er wel aan dat niet iedere afbeelding geschikt is voor een stempel, omdat deze "plat" van vorm is. Op de KKD heb ik gekozen voor deze vorm. Hij staat op de Home Decor cartridge.
Wat zeker niet minder belangrijk is, dat je het stempelvel voor gebruik even in de koelkast moet leggen. Op de KKD heb ik namelijk heel erg gemerkt dat warmte een grote invloed heeft op het snijden van de stempel. Het materiaal wordt glad en meer buigzaam waardoor de kans groot is dat het onder het mesje gaat op krullen en dus inscheurt. Als het stempelvel wat koeler is, is het ook wat stugger en zo is de kans ook kleiner dat het opkrult of inscheurt onder het snijden.
Zoals jullie weten geef ik de basistechnieken training met de Cricut Expression en de Create. Nu heb ik met Nellie afgesproken dat ik ook deze workshop ga geven in de winkel van Nellie in Sevenum. Dus je hoeft niet naar het noorden te komen, want ik kom naar het zuiden. Lijkt het je ook wat om je Cricut Expression beter te leren kennen? Geef je dan bij Nellie op voor de workshop. Het zal waarschijnlijk op een zaterdag zijn van 10.00 - 17.00uur. Een datum is nog niet bekend, want wij willen eerst weten of hier belangstelling voor is? Tijdens de demo hebben zich al enkele mensen opgegeven. Iedereen die zich opgegeven heeft krijgt van zelf bericht als er meer info is.
Groetjes van Annette

Geen opmerkingen:

Related Posts with Thumbnails