CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zaterdag 12 maart 2011

Mini workshop Imagine # 1

Hallo allemaal,

Na mijn demo bij Nellie ben ik weer volop bezig met mijn Cricut Imagine. Je leert je machine toch beter kennen als je er gewoon mee speelt. Ook mag ik een artikel schrijven met deze machine, dus eerst nog even oefenen. En dan is een kaartje maken voor een vriendin die thuis komt uit het ziekenhuis een goede oefening. Haha. Het boeket komt van de Imagine cartridge "Imagine More".
Ik zal jullie aan de hand van foto's een mini workshop geven.

Open de Imagine More cartridge en zoek bovenstaand ontwerp op. Maak hem wit en druk op het + teken.

Hij staat nu op je snijmat. Ik heb hem even voor jullie vergroot anders zie je hem niet goed. Ik wil alleen de bloemen hebben, dus druk op het plaatje en dan op het potloodje.

Je ziet dan bovenstaand scherm. Druk nu op Layers (de rechterknop van de twee knoppen links boven) Je ziet nu de verschillende onderdelen waar uit dit bestaat. Druk dan op "Apply" 

Oeps alle onderdelen staan nu op je snijmat, maar die wil je niet. Druk nu op het plaatje die je niet wilt hebben en druk om hem te verwijderen op de rode knop rechtsboven.

Doe dit totdat je alleen de bloemen over zijn gebleven. Zie hier boven.

Voor de letter "W" heb ik mijn Cricut Cartridge Platin Schoolbook gebruikt.
Selecteer deze en druk dan op het potlood. Je krijgt dan bovenstaand scherm te zien.

Kleur de letter in. Ik heb gekozen voor de zachte groene kleur. Ben je tevreden over de kleur? Druk dan op "Apply"

Op de snijmat staat nu dus de letter en de bloemen. Ik heb even op het plaatje gedrukt, zodat jullie hem groter kunnen zien.

Deze heb ik laten printen en snijden.
Toen bijpassend design papier erbij gezocht en het
kaartje afgemaakt. Op deze manier wil ik jullie laten zien dat je dus ook onderdelen kunt gebruiken van een ontwerp en dat je op deze manier toch je Imagine gebruikt, maar toch ook weer zuinig kunt zijn.
Ik hoop dat jullie het snappen en leuk hebben gevonden, dan is het misschien voor herhaling vatbaar zo'n mini workshop.

Groeten van Annette

1 opmerking:

Gerda zei

Ontzettend leuk kaartje Annette.
De mogelijkheden zijn enorm he? Ik heb ook twee kaartje op mijn bloge geplaatst. Eén heb ik gelift en de ander zelf bedacht! Ook alles met de Imagine! Ik ben er zoooo blij mee.

Related Posts with Thumbnails